چی بودیم چی شدیم !

کلاس سوم دبستان که بودم (‌ ۷-۸ سال پیش )‌ معلممون گیر داده بود همه باید مقاله بیارن.حالا موضوعشم فرق نمیکرد فقط باید میاوردیم . نمره م نداش. واسه خر کردنمون گفتن اداره جایزه میده به اونایی که خوب باشه
منم عقده ی جایزه داشتم نشستم نوشتم ! مثکه بعدام فرستادنش اداره  برنده شد . جایزه مایزه که ندادن. فک کنم یه دونه از این کارتای هزار آفرین دادن بهم !
دیروز  یه دفه داستانرو پیدا کردم  فقط ۵ دیقه بعد خوندنش داشتم میخندیدم 
(نوشته های تو پرانتز مال الآنه )‌
:
 <قلمی بودم که درون مکتبی خدمت میکردم . روزی یکی از هنرجویان که پسر (‌ چرکنویس داستانرو که دادم به معلمه کیلید کرد که نباید بنویسی دختر ! میگف اداره مورد میگیره !!!) باهوش و خوش قلبی بود از استاد خواست که مرا چند دقیقه ای به او بدهد ( من دختره رو خوش قلب و اینا نوشته بودما ) . استاد این کار را کرد و به او گفت : مال خودت باشد. من به آن احتیاجی ندارم . دیگر پیر شده ام. این قلم برازنده ی دستان توست (‌ خودمم تو کف این کلمه های قلمبه سلمبه مم ! ) پسرک از استاد تشکر کرد و از آنجا رفت (‌معلمه رو از آنجا رفت خط کشیده )از قضا آن روز تکالیف زیادی داشتند و او میبایست ۱۰۰ صفحه مینوشت ( این نشون میده که سر این تکلیفا ی مسخره کلی به ما تحت فشار وارد میوردن ) او بعد از خریدن یک مرکب و مقداری کاغذ به خانه رفت.خانه ی او کلبه ای ساده و زیبا بود که در وسط آن حوض کوچک زیبایی قرار داشت ( بالاخره باید یه جا واسه وضو گرفتن میداشته بود ) بر روی طاقچه ۱ جانماز کوچک نیز قرار داشت (‌ جمله رو اصلاح کرده نوشت : بر روی طاقچه جانماز کوچکی قرار داشت !) هنرجو ( برا ضایع کردن معلمه به جای اینکه دخترارو بکنم پسر نوشتم هنرجو) بعد از رسیدن به خانه لباسهایش را عوض کرد و پشت میز نشست . مرا در دست گرفت و شروع به نوشتن کرد. ظهر بعد از اذان وضو گرفت و شروع به نماز خواندن کرد. بعد دوباره مشغول نوشتن شد.تا شب همینطور مینوشت تا اینکه دوباره اذان گفتند (‌ جوزدگیه دیگه ! فک کنم اونموقعها تازه واسمون جشن تکلیف گرفته بودن تو حال و هوای خدا و عرفان و اینا بودم )بعد از نماز کمی دراز کشید و استراحت کرد. سپس چند دانه خرما خورد و دوباره مشغول نوشتن شد ( یحتمل زیادی واسمون از دوران ظهور اسلام توضیح داده بودن !‌اسغفرالله )تا ساعت ۲/۱ ( یک دوم ) ورقه ها نوشته شده بود.اما هنوز ۵۰ صفحه ی دیگر باقی مانده بود ( میخواستم هنر ریاضی خودمو به نمایش بذارم )او دیگر خسته بود . روی زمین دراز کشید و با خود گفت :خدایا خودت به من کمک کن  و آن قدر خسته بود که به خواب فرو رفت.در همان لحظه ( یه دیقه م نکشیده لاکردار !) زنگ در به صدا در آمد. هنرجو هراسان از خواب پرید و در را باز کرد. مردی با چهره ای نورانی پشت در ایستاده بود . عبای سبز قشنگی به تن داشت. سپس ( روش خط کشیده ) با صدایی زیبا گفت : سلام.آمده ام تا به تو کمک کنم . اجازه میدهی بیایم داخل ؟ هنرجو که از فرط خستگی حتی نمیتوانست حرف بزند در را باز کرد تا مرد به داخل بیاید‌ .سپس به رختخواب رفت تا بتواند او را تماشا کند ( رو میخوادا ! ) مرد پشت میز نشست مرا در دست گرفت و شروع به نوشتن کرد . چه دست های نرمی (‌آه !)‌ چقدر زیبا مینوشت . مرد با سرعت زیادی مینوشت به طوری که تا ساعت ۱ شب(‌ خط زده نوشته یک شب ) همه ی ورقه ها نوشته شده بود(  یه  ساعت طول کشیده کلهم ). مرد پس از امضای ورقه ها اسم خود را پایین صفحه نوشت و رفت .صبح هنرجو از خواب برخاست و بعد از نماز صبح به سوی ورقه ها رفت ابتدا متعجب و خوشحال شد.اما این شادی دیری نپایید (!) چون پسرک به آخرین ورقه نگاه کرد ( یا علی) با چشمانی اشک بار ( همون اشک آلود ) و با صدایی گرفته گفت : مهدی !!!! خدایا مرا ببخش مرا ببخش . مهدی ؟ او دیگر که بود ؟ پسرک با آشفتگی زیاد از خانه بیرون رفت.اما من همچنان به مهدی می اندیشیدم . او که بود ؟؟!>

نه خدایی حال میکنین آخرشو چه جوری تموم کردم ؟!اون موقع همه به این نتیجه رسیده بودن که من آخرش یه نویسنده ی گت و گنده یی میشم !
معلمه تو کلاس خوندش بعد برگش به ماها گفت : شماها نباید در و روی غریبه ها وا کنین ! اینیم که میبینین بهار نوشته فقط داستانه!! اینجوریم نیس که بگین خدایا کمک بعد حضرت مهدی یهو ظهور کنه ! شماها باید مثه این هنرجوئه مدام نمازاتونو بخونین و آدمای با خدایی باشین تا خدام باهاتون باشه ( اند استدلال)  خدا خیلی مهربونه . اما اگه نمازاتونو نخونین ممکنه بفرستتون جهنم (‌ چقد ما گاو بودیم که به حرفای این گوش میکردیم !) آخرشم نتیجه گرفت که باید خوب زندگی کنیم و هی نماز بخونیم تا هی خدا از گناهامون کم کنه !!!

پ.ن :‌اگه حال داشتم اسکن میکنم صفحه ی نوشته مو میذارم اینجا که همه مستفیض شن از دس خطم
پ.ن.ن : خب !‌ اینم پشت و روش ( این ستاره هاش منو مرده !‌)

نظرات 9 + ارسال نظر
لیمویی یکشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 01:31 ب.ظ http://www.pacific.blogsky.com

حالا بگو ببینک از اون نویسنده های کت و کلفت شدی یا نه؟!!!

دیگه امکانات نبود همینی شدیم که میبینی !

مانیا یکشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 02:07 ب.ظ http://mania.special.ir

انگار فیلتر نیستی!
مقالتم با مزه بود! چند سالت بود که اینو نوشتی؟؟؟

:))‌
یاد اون دختره افتادم که تعریف کرده بودی تو وبلاگت !
همون مکانیک و اینا !
:))

امید یکشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 09:02 ب.ظ http://tiktiktak.persianblog.com

نه !! باور کن خدایی اداره حق داشته برندش کنه!! ماشالا طرف غذا نمیخورده ولی نماز میخونده!!!!! ماشالا به این استعداد نهفته !!! بسی جا خوردیم که چگونه خرما میخورده بعد اسمش هنرجو بوده!! اما آخر خنده بود! خوب فکر کنم در آینده نویسنده خوبی خواهی شد! (الان میتونی خودتو چارلز دیکنز یا ارنست همینگوی! یا آگاتا کریستی!! تصور کنی!!) راستی میگم مگه پای تکلیف و امضا میکردی اون موقع؟!!! یاد هوخشتره افتادم!! اما جدن اگه از بحث دینی بخوایم بگیم واسه اون موقع خیلی خوب بوده! جای دختر و پسرش زیاد فرقی نداره! دستخطت هم باید جالب باشه! راستی قالب اونورو عوض کردی بازم اینجا بنظریم؟!!

من متعلق به خاک پاک ایران اسلامی خواهم ماند !
:)) خب همه استعداد دارن منم داشتم دیگه !!
اونجارو همینطوری عوض کردم همینجا باشین تا دوباره ببندنش !

b3hrad دوشنبه 3 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 01:56 ق.ظ http://danlod.com

dar khasteh shoma baraye hamkari ba rooooznameye jaame jam pazirofteh shod :)) :D.

آسوپاس سه‌شنبه 4 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 03:44 ب.ظ http://netexpert.tk

بهار نمی خواهم ذوقتو کور کنم ولی این داستان واقعیه اون دختر یا پسر هنرجو هم که گفتی یکی از علمای بزرگ شیعه ست. (خواستی اسمشو بهت میگم) بعدم مشق نبوده که امام زمان(ع) براش بنویسه!!! در اون موقع دستگاه چاپ نبوده به همین دلیل اگه کتابی رو میخواستن باید از روش مینوشتن و اون عالم هم کتابی رو که بر ضد شیعه ها مطالب مهمی رو نوشته بوده به سختی برای مدت ۲ روز( مطمئن نیستم) به امانت می گیره تا اونو بخونه و کتابی در جواب اون بنویسه و هر چقدر تلاش میکنه نمیتونه تمومش کنه و به خواب میره فردا صبحش که بیدار میشه میبینه کتاب تموم شده و ...

حال میکنی؟ من مغزم اون موقع در حد علمای اسلام دین توش بوده !
خب بگو همه بدونن !‌چرا بعدا به خودم بگی !!

امید چهارشنبه 5 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 02:08 ق.ظ http://tiktiktak.persianblog.com

مرسی خط! کلاس سوم خطت خوب بوده ها! چه زحمتی کشیدی! از این ستاره قرمزا هم گذاشتی با خودکار گلی!!!!!

آسوپاش چهارشنبه 5 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 02:13 ب.ظ http://netexpert.tk

چقدر با خودش حال می کنه!!!
من کلاس سوم تو مسابقهء خوشنویسی منطقه دوم شدم!!!


راستی چی توز من چی شد؟؟؟

**روز مادر و زن هم بر تمام زنان و مادران ایرانی مبارک!**

**خوش باشید**

عسل...باد چهارشنبه 5 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 08:30 ب.ظ http://Asal.tk

:))))))))))))))))))))) وااااااااااااااااااااااااای خیلی باحاله :)))))))))) بابا مهدی بابا خرماااااااااااااااااااااااااااااا بابا نماززززززززز بابا وضووووووووووووووووو بابا مکتبببببببببببببب... ایوووووووووووووووووووول :)).. آخ من دیکته ی اول و دوم ابتداییمو دارم... یه روز میذارم تو وبلاگ کفت ببره... :)) خوشحالم که به این آدرس برگشتی... لینکتو درست میکنم

استاد پیر پنج‌شنبه 6 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 09:20 ق.ظ

سلام
میگم اون وقتا(سوم دبستان) بهتر می نوشتی ؛)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد